Vidalı Diş Kimlere Yapılabilir

Implant, büyüme ve gelişmesi tamamlanmış herkese uygulanabilir. 16-18 yaş aralarında kişinin büyüme ve gelişmesi genel olarak tamamlanır. Implant uygulamasında alt yaş sınırı budur ama üst yaş sınırı yoktur.

Yeter ki kişide kontrol altına alınamamış şeker hastalığı, iltihaplı romatizma olmasın ve kişi aşırı sigara içicisi olmasın. Eğer bu rahatsızlıklar varsa ve kontrol altına alındıysa, kontrol altında olduğu dönemde implant uygulaması yapılabilir. Bu handikaplar aslında iyileşmeyi etkileyen handicaplardır. Yani implantın çene kemiğine kaynaşmasını ve iyileşme sürecisi etkileyen durumlardır.

Implantın uygulanması için kemiğin var olması gerekir. Yeni diş çekilmişse mutlaka kemik vardır. Implant uygulanabilir. Ama çok eskiden çekilmiş dişlerin yerinde kemik zamanla eriniş olabilir. Ama implantın yapılabilmesi için boyut, hacim olarak yeterli kemik varsa implant uygulanabilir.
Bahsedilen kemik miktarı yoksa o zaman yeni kemik oluşturmaya yönelik bazı ek cerrahi işlemler yapılır. Üst çenede bazen sinüs lifting denilen sinüsü kaldırma operasyonu, alt çenede ise yeni kemik ekme operasyonu yapılabilir. Sonrasında da o bölgeye implant uygulanabilir.

Diş implant cerrahisi yapıldıktan sonra yaklaşık 48 saat kadar dönemde hastalara hem ilaç hem de buz uygulamaları verilir. Bu dönem zarfında hastanın minimum rahatsızlık duyar ve bu duyduğu rahatsızlık geçici rahatsızlıktır.

Daha uzun dönemde hastanın rahatsızlıkları devam ederse bir takım panoramik filmlerle bazen tomografik filmlerle hekim tarafından takip edilir. Ancak implant normal şartlarda ağrı yapan bir işlem değildir.

Ağrı var ise mutlaka başka sebepten olabilir. İmplant eğer başarısız bir tedavi şeklinde gerçekleşti ise zaten o zaman implant kaybedilir, bu durumda da ağrı oluşmaz.

Detaylı Bilgi İçin İletişim Formu

Adınız ve Soyadınız
Email Adresi
Şehir ve İlçe / Semt:
Mesajınız
Site içeriğinde bulunan bilgiler destek sağlamak içindir. Hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi, tanı ve teşhis koyması yerine geçmez.