Gömük Yirmi Yaş Dişlerinin Çekimi

Son yüzyılda beslenme alışkanlıklarının değişmesi, tükettiğimiz gıdaların işlenmiş ve kısmen yumuşak olması nedeniyle dişlere olan ihtiyaç eski nesillere göre azalmakta bu doğal süreç içinde de yirmi yaş dişleri bir çok hastada oluşmamakta ya da gömük kalmaktadır.

Gömük yirmi yaş dişleri de hiçbir problem oluşturmayacak şekilde yıllarca ağızda belirtisiz kalabileceği gibi eklem problemlerine, kulak ağrılarına, eklem seslerine, dişlerde çapraşıklıklara, önündeki dişlerde çürüklere kadar bir çok probleme neden olabilmekte ve çekilmelerine karar verilmektedir.

Gömülü olan bu dişler çeşitli konumlarda olabilmekte (dikey, yan yarı gömük, çeşitli açılarda) ve önemli damar ve sinirlere anatomik komşulukları nedeniyle çekimleri yüksek derecede dikkat ve hassasiyet gerektirmektedir. Bu çekimler iyi derecede steril ortamlarda ve genelde Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi uzmanlarınca yapılmaktadır.

Çekimden önce varsa hasta genel olarak diğer sistemik hastalıklar, alerjiler ve cerrahiyi etkileyecek rahatsızlıklar açısından değerlendirilmekte. Bir sorun yok ise de çekim işlemi gerçekleştirilmektedir.

Çekimden önce diş hekimi genellikle panaromik ya da şüphesi varsa dental tomografi türü tanı araçlarından yaralanarak planlama yapmakta ve lokal anestezi yaparak işleme başlamaktadır.

Lokal anesteziden sonra özel cerrahi insizyonlarla diş açığa çıkarılmakta sonra varsa üzerindeki kemik doku özel motorlarla uzaklaştırıp diş gerekirse parçalara ayrılıp çekilmektedir. Çekim sonrası kalan boşlukta varsa istenmeyen dokular, kist benzeri oluşumlar uzaklaştırılarak yumuşak doku dikilmekte ve hasta bir hafta sonrası kontrole çağrılmaktadır.

Enfeksiyon varlığına göre diş hekimi bazen antibiyotik başlayabilmektedir. Eğer kemik dokuyla da uğraşıldıysa çekim sonrası hastaya soğuk kompres uygulaması tavsiye edilmektedir.

Küçük çaplı bir cerrahi işlem olduğu için hastanın bir hafta kadar ufak çaplı konforu bozulmakta, yutma güçlükleri, biraz kanama sorunları görülebilmektedir.

Detaylı Bilgi İçin İletişim Formu

Adınız ve Soyadınız
Email Adresi
Şehir ve İlçe / Semt:
Mesajınız
Site içeriğinde bulunan bilgiler destek sağlamak içindir. Hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi, tanı ve teşhis koyması yerine geçmez.